Veranderingen in levensstijl om acne te temmen

Tem de stress

Het belangrijkste dat u kunt doen om acne te voorkomen of te minimaliseren, is het verminderen van stress in uw leven. De hoeveelheid olie (of talg, zoals artsen het noemen) in uw huid wordt “direct beïnvloed door stress. Hoe meer stress (fysiek en emotioneel) je voelt, hoe hoger de cortisolspiegel in het lichaam en hoe actiever de talgklieren in de huid.

Slaap van goede kwaliteit

Hoe voel je je als je ‘s ochtends wakker wordt? Als het antwoord iets anders is dan uitgerust, is het tijd om te kijken wat het probleem is. Ga je te laat naar bed en sta je te vroeg op? Of is het probleem dat uw slaap niet rustgevend is? Als u geen goede, herstellende slaap krijgt, voelt uw lichaam zich mogelijk niet uitgerust en kan het die cortisolstoot op gang brengen, waardoor u het risico loopt op meer acne.

Opruimen voor en na het sporten

Trainen is een geweldige manier om met stress om te gaan. Zorg er wel voor dat u uw huid voor en na het sporten reinigt, zodat het lichaamsacne niet verergert. Doe al je make-up af voordat je begint. Het reinigen van handdoekjes kan dit gemakkelijk maken. Zoek naar doekjes die zeggen dat ze olievrij en niet-comedogeen zijn, wat betekent dat ze de poriën niet verstoppen. Of gewoon afwassen met een zachte reiniger en afspoelen met lauw water.

Was je trainingsuitrusting

We raden aan om je sportkleding minstens twee keer per week te wassen, afhankelijk van hoe zwaar je trainingen zijn. Ik zie een aantal patiënten die hun dure trainingskleding niet willen beschadigen, dus wassen ze deze eens in de twee weken. Dat is niet hygiënisch en niet geweldig voor een acnegevoelige huid.

Gamezeen is a Zeen theme demo site. Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Anthem Preview